Saturday, January 11, 2014

Poor poor anjing!


Picture cr : OhMedia :)
Kesian anjing tu. Hihihi.
Alhamdulillah mcm kucing Hero tu. Hidup jugak anjing tu :D Hihi



Admin, sy nk kongsi cerita sikit lepas tengok post ni. 
Malam kelmarin, sy g makan malam ngan adek2 kt 1 kedai western food yg agak terkenal kt area sri serdang. Keadaan hujan lebat waktu tu. Kawasan tu kawasan industri which is byk peniaga cina n skaligus banyak juga anjing. Tengah kami duduk tnggu order dgn prasaan meluat (sbb lelaki yg amek order kami tu lgsung xmesra n senyum) dtg seekor anjing yg tempang nk tumpang teduh je kot rasenye sbb mmg hujan tetiba lebat.. Anjing tu buat pelanggan yg dduk kt meja kaki lima kedai tu trkejut, situasi mcm tu pon akn wt sy jd trkejut jgkkn? Tp yg buat sy jd menyirap rasa nk menangis, cara pekerja ctu halau anjing tu kejam sgt. Xsalah kot kalau halau anjing tu dgn menggertak sahaja? Tp ni, dia hempuk anjing tu dengan kerusi 2.3 kali smpai anjing tu menjerit kesakitan... Smpai sy terjerit "eh, kesian la. Dahla tu." hempukan kerusi yg last tu kena tepat kt anjing tu. Sambil terjerit kesakitan, anjing tu trus lari dr ctu. Sy kesal sbb wlaupun anjing tu mgkin membahayakan pelanggan kdai mkn tu, tp xperlu kot smp dihempuk anjing yg tempang yg cuma nk tumpang teduh je? Sejak dr mln tu admin, sy sumpah takkan jejak kaki lg kt kedai makan tu. That was my first n last. Pelayan kedai dtg amek order wt muka bosan nk lyn pelanggan, pastu hempuk anjing tu smpai mcmtu skali. Nk menangis sy tgk die buat anjing tu mcmtu. Ni sekadar perkongsian je admin, wlaupun anjing salah 1 haiwan yg Allah haramkan utk kita pegang dan makan, tp dia jgk makhluk Allah yg perlu kita syg bkn kita hukum krn pengharamannya itu.. :)


Kesian lah anjing tu ;(
Mmg lah dia anjing n haram dipegang pe semua tapi takyah lah cemtu T_T
Kesian tau..........
Qila takpaham ah dgn org yg sanggup sepak pukul bantai binatang semua ni.
*sigh*
Pastu satu lagi.
Kenapa kalau kita marah dekat seseorang,
kita akan cakap
"BINATANG!!!!! KAU NI MCM BINATANG!!!"

Memang lah binatang takde akal tapi,
stop stop lah samakan manusia mcm binatang.
Sebab binatang takde lah jahat pun.
Ada binatang buang anak?
Ada binatang sepak binatang lain?
Ada binatang sepak manusia? Hm takde pun.
Hehe sorry saya ni pencinta haiwan. Hiks.

Tapi yelah, mungkin kita nak cakap orang tu jahat mcm takde akal.
Tapi takyah ah cakap binatang haih. Entah lah. Nanti orang lain kata qila pulak binatang heh.
:(

*autopublish :)

24 comments:

  1. Hmmmm tulah, kesian kan. Eii tak dpat bayangkan org tu hempuk anjing tu ngan kerusi. Mcm takde perasaan je. Kite yg bace ni pun terkedu rase nak nangis je. Ahhhh. :'(

    ReplyDelete
  2. kak hana nak menangis baca aduan tu. :'(

    ReplyDelete
  3. sedihnya :( sy pun pencinta binatang. . :)

    ReplyDelete
  4. paling marah kalau nampak org dera binatang ni. sensitif gila. kita tgok kucing mati tepi jalan pun dah menangis mcm kena tinggal pakwe hah gitu lol

    ReplyDelete
  5. paling marah kalau nampak org dera binatang ni. sensitif gila. kita tgok kucing mati tepi jalan pun dah menangis mcm kena tinggal pakwe hah gitu lol

    ReplyDelete
  6. macam tau je restoran tu,huhu...xpatut betul..nak keja kena la ikhlas kan,maniskan muka pun da ok...kesian jugak dekat anjing tu,da la tempang,kena hempuk pulak dgn kerusi....

    ReplyDelete
  7. Saya memang benci 100% dengan orang yang tak suka binatang and nak pukul2 pulak. Dah tak suka tu duduk diam2 sudah lah. Rasa macam nak buat benda sama saja dekat orang yang pukul binatang ni. Benci!! Rasa nak cakap bukan2 ja dekat dorang ni haaaaaa.... Fuhhh...


    Oh, setuju sangat dengan yang last tu. Kenapa eyh orang selalu kata jahat macam binatang? Mana ada binatang jahat? Kesian bila fikir2 binatang yang tak bersalah tu dikaitkan... V.V

    ReplyDelete
  8. walaupun islam tak dibenarkan sentuh anjing tp kesian juga sbb dia makhluk tuhan :(

    ReplyDelete
  9. saya suka anjing :( jahat gila orang tu pukul anjing pakai kerusi T_T wlaupun anjing tu binatang yg haram, tapi dia boleh mendoakan kita.

    saya penah dgr satu cerita, pompuan ni seorang pelacur, tapi sbb dia bagi anjing minum air, Allah masukkan dia dalam syurga. sbb tulah kite kena buat baik dgn binatang. janganlah aniaya diorang. doa binatang ni kengkadang lebih cepat termakbul dari doa kita kan

    ReplyDelete
  10. Sedih lah baca , bak kata fyn jamal ' memang tak lah orang macam ni ' haha .

    ReplyDelete
  11. sedihnya.. bagi pandangan akak kita harus membantu semua makhluk termasuklah anjing.. dosa pegang anjing boleh disamak, tapi dosa berpegangan tangan antara lelaki dan perempuan bukan muhrim tidak boleh disamak..

    ReplyDelete
  12. same la, xsuka tgk klu binatang kna seksa or dibuat cmtu..dia pun mkhluk allah jugk..diorg pun brzikir jugk..nnti kat akhirat abes la org cmtu kna tnya nanti..

    ReplyDelete
  13. mama walaupun tak berapa nak minat dengan binatang ni, tapi takde lah sampai memukul bagai... kejam tu..

    ReplyDelete
  14. binatang tak pandai berfikir macam manusia. sepatutnya, manusia itu bersyukur dan berfikirlah dengan cara kemanusiaan =)

    ReplyDelete
  15. boleh pulak dia hempuk dengan kerusi. kesian anjing tu.

    ReplyDelete
  16. xde peri kemanusiaan...

    ReplyDelete
  17. mcm kakak ee. suka sangat binatang. ehehe =D

    ReplyDelete
  18. jahatlah pelayan tu.. patut satu kedai tu ambil kerusi hempuk dia pulak, biar dia rasa! geramla..

    ReplyDelete
  19. Mmg kesian.. anjing pun makhluk Allah juga.. Allah yg bagi nyawa.. tak patut diseksa walaupun haram buat kita kan...

    ReplyDelete
  20. tak sampai hati nak pukul2 binatang.. mmg tak berperikemanusiaan..

    ReplyDelete
  21. btl tu.. anjing tu bkn gangu kita, jadi cukup sekadar menghalang dengan suara sahaja.

    ReplyDelete
  22. kesiannya..nak nangis jgk.. :'(

    ReplyDelete
  23. Memang ada orang yg pendek akal macam tu. kedudukan depa nih lagi rendah dari haiwan sendiri, memalukan & memualkan. depa ni lupa atau mungkin tak tahu yg doa haiwan teraniaya ni diangkat oleh Allah. jadi jangan hairanlah kalau orang-orang yang menganiayai haiwan ni lazimnya hidup depa tak senang.

    ReplyDelete
  24. kurang kesedaran dlm diri sbb tu la jdnya bnda2 mcm tu..wpn kak niesa bukan la pencinta binantang sgt..tp xde la sampai kalau jumpa binatang smpai nak hempuk ke sepak ke ape..binatang kan makhluk Allah jugak..yg ckp org tu mcm binatang tu..hmm..malas la nk ckp..nnti xpasal2 kena samakan jugak plak..hihi

    ReplyDelete

Hi. Do leave me a comment.
Your comment is highly appreciated. Seriously☺!!